Na het volgen van deze e-learning en het lezen van de literatuur moeten de volgende doelen bereikt zijn:
- Student weet wat motiverende gespreksvoering inhoudt (opfrissen voor zorgprofessionals) en kan dit toepassen in alle fases van een gesprek
- Student kan het verschil tussen coachend en adviserend werken goed verwoorden en ook laten zien
- Student is zich bewust van zijn eigen gekleurde blik en kan daar professioneel mee om gaan
- Student kent de basishouding van coaching en kan deze toepassen; hij weet welke vragen hij waar en wanneer in het coachproces moet stellen
- Student kent de doe wel en de doe vooral niet elementen van een coaching gesprek
- Student kan het verschil tussen verandertaal en statische taal herkennen en daarop acteren
- Student kan SMART doelen formuleren op het gebied van leefstijl die uitdagend en haalbaar zijn
- Student kent de theorie van goalsetting
- Student kan benoemen wat voor een type interventie zijn patiënt/cliënt per fase van gedragsverandering nodig heeft
- Student kent verschillende coachingsmodellen en kan deze ook toepassen
- Student heeft inzicht in automatisch- en gewoontegedrag (systeem 1 en systeem 2)